Tuesday, July 12, 2011

Impian.. Bilalah nak jadi kenyataan?

Setiap orang dalam dunia ni ada IMPIAN dan ANGAN-ANGAN. Depends pada kita nak buat mcm mane supaya IMPIAN kite tu tercapai. And I'm one of the people in this world, who have a really2 big dreams.

Tak tahu sama ada boleh dapat ataupun tak. Wallahualam. Last weekend Miza ada join satu program yg dpanggil A STAR Program kat Prudential ni. Which is program ni utk mmberi pendedahan pada recruits baru pada dunia INSURANCE dan cara untuk percaya diri sendiri.

And one of the speaker is SYED ZAIN. Orang memang kagum kat dia ni. Dan die dh sgt2 bjaya dlm industri insurance ni. Yang paling mengkagumkan Miza dia OKU dan dia mampu jual INSURANCE. Perjalanan hidup dia memang susah. Di atas berkat kekuatan dan kesabaran dia, dia mampu berdiri di mana die berada sekarang.

Bila difikir2 kan balik. Kita yg sempurna ni, muda lagi, kuat lagi kenapa cepat betul patah semangat? Bila terduduk, kite terus duduk meratap nasib, menyoal diri sndri kenapa, mngapa bnde ini boleh terjadi. Miza betul2 kagum dengan this speaker and I really wish to be stronger than him. Insyaallah.

So Miza nak sgt kongsi ape IMPIAN Miza ngan korang. Harap2 kita sntiasa berdoa dan berusaha supaya IMPIAN kita akan tercapai. Insyaallah. :)


THE DREAMS



Nak sangat ada satu butik untuk diri sendiri. Sebab Miza suka sangat baju dan fashion. So I hope I will achieve it.


Mempunyai sebuah restoran adalam IMPIAN arwah mak Miza. Miza harap Miza dapat menyambung IMPIAN arwah satu hari nanti. :)


Hee. My dream car!! Wuhuu. Mini Coopers wait for me! I will buy U one day! Ill promise :)


Banyak lagi impian Miza sebenarnye. Tapi kita taruk 3 la dulu ek. Achieve ni dulu, n after dh achieve ni baru kita taruk another DREAMS.

Peace :)

No comments: